Ki van kiért? Avagy mi van, ha nincs eléggé rend a cégben?

ápr - 21 2013 | By

Tegnap délután telefonon beszéltem a Maglódi Bauhaus áruház gépkölcsönzőjével.

 

Egy benzines fűszellőztető és a szállításához szükséges utánfutó felől érdeklődtem.

Az úr akivel beszéltem azt mondta, hogy ma reggel nyitáskor hívjam fel őket és ha bent van a két eszköz, azt elteszik nekem addig, amíg beérek.

 

Ma reggel felhívtam őket. Mindkét eszköz bent volt, még nem adták oda senkinek.

Ennek ellenére a szolgálatban lévő ügyintéző azt mondta, hogy nem tudja eltenni addig, amíg oda érek.

 

Nem kaptam fel a vizet, csak úgy gondoltam, hogy nem fogok vele jutni semmire, ezért kértem, hogy kapcsolja az áruház igazgatóját.

5 másodperc múlva már egy másik úrral beszéltem. Rákérdeztem, hogy ő-e az áruház igazgatója.

Azt mondta, hogy igen.

Elmondtam neki, hogy azért hívtam, mert szeretnék vele megbeszélni egy dolgot, ami számomra kellemetlen.

Elmeséltem neki a fent leírtakat és vártam a reagálását.

 

Az urat hallgatva az volt az érzésem, hogy nem is az áruház igazgatóval beszélek.

Nem arra reagált, amit mondtam, csak magyarázta a bizonyítványt.

 

Elmondtam, hogy szerintem azért üzemeltetik a gépkölcsönzést, hogy azzal is ösztönözzék a vevőket, hogy rászokjanak az áruházra.

Erre tovább terelte a szót.

Elmondtam, hogy nem fogyasztható a számomra, hogy ~30 Kilométert (oda-vissza) autózzak azért, hogy ott szembesüljek azzal, hogy elvitték előlem a készüléket.

Semmi érdemi reakciót nem adott.

Sajnálatát fejezte ki, és ekkor arról beszélt, hogy csak egy darab olyan készülékük van és nem tehetnek arról, hogy a többi javítás alatt van.

 

Említette, hogy nem szoktak problémát csinálni abból, hogy addig félre tegyenek egy készüléket, amíg a vevő otthonról beérkezik.

Mondtam, hogy nem ezt tapasztaltam, ezért hívtam most.

Erre ismét mellébeszélt.

 

Aztán felajánlotta, hogy megnézi mikor hozzák vissza a készüléket és ha az megfelel nekem, akkor elteszik amíg beérkezek.

Tudomásom szerint még nem adták ki a készüléket, mondtam.

Abban tudna nekem segíteni, hogy ha hajlandó rá, hogy megnézi bent van-e még a készülék. (Lehet, hogy miközben beszélgettünk, valaki kivitte.) Ha bent van, akkor eltennék amíg beérek.

És mi van akkor, ha már kivitték kérdezte. Akkor nincs szerencsém válaszolta.

Aztán ismét felajánlotta, hogy ha visszahozzák, akkor szívesen elteszik.

 

Erre mondtam, hogy úgy érzem, elbeszélünk egymás mellett és ennek így nincs semmi értelme.

Megoldom máshogy a dolgot, majd elköszöntem.

 

Ekkorra megerősödött bennem az érzés, hogy nem az áruház igazgatójával beszéltem, hiába annak adta ki magát.

  1. Egy áruház igazgató nem lehet olyan mentális szinten, hogy ne értse meg amit a vevő mond.
  2. Az áruház igazgatónak az áruház érdekében kell tevékenykednie. Az az úr, akivel beszéltem pedig pont az áruház ellen végzete elkeserítő tevékenységét.

 

Ha valamelyik kollégáim így bánna a vevőimmel, a következő percben már nem nálam dolgozna.

 

Kíváncsi vagyok, vajon tényleg az áruház igazgatóval beszéltem?

Ha nem, akkor nagy rumli van ebben az áruházban.

Ha igen, akkor még nagyobb a baj, mert akkor olyan ember vezeti az áruházat, aki nem alkalmas arra, amit csinál.

 

Ezeket a sorokat kiteszem a blogoldalamra, de még mielőtt ezt megteszem, leellenőrzöm, hogy jó-e a feltevésem. Illetve esélyt adok az áruháznak, hogy rendet tegyenek a portájukon. Ez így korrekt. Ha így lesz, arról is tudósítani fogok.

 

Hogy miért? Azért, mert így tehetek annak érdekében, hogy javuljanak a dolgok ebben az országban.

Senki ne mondja nekem, hogy ez a Bauhaus hibája!

Sokkal inkább azoké a magyar embereké, akik a hibát elkövetik!

 

Gyakran látom ebben az országban, hogy nem szólnak az emberek amikor valami olyat tapasztalnak, ami nem helyes.

Inkább nem keverednek bele, ha olyat látnak, ami nem tetszik. Még akkor sem állnak ki magukért, amikor  velük történik valami méltatlan.

Csak hogy ez ahhoz vezet, hogy szép lassan a helytelen lesz az elfogadott, mert sokan azt hiszik, hogy nem szól senki, így rendben van.

Hát nincs rendben!

Nincs rendben, ha fiatalok, középkorúak nem adják át a helyet a metrón az idős néninek, vagy a terhes anyukának! És szólni kell!

Nincs rendben, ha a zöldségesnél a rohadt gyümölcsöt is bele teszik a zacskóba! És szólni kell!

Nincs rendben, ha a hentesnél olyan árut adnak, ami másnapra megbüdösödik a hűtőben! És szólni kell!

 

Török József

 

Utóirat:

Felhívtam az áruházat. Megkérdeztem, hogy hívják az igazgatót.

Kértem, hogy kapcsolják őt.

Teljesen más hang szólalt meg a telefonban.

Ez azt jelenti, hogy a kölcsönző dolgozói átverik az ügyfeleket. Magukat adják ki igazgatónak, hogyha kell.

Elkértem az e-mail címét és megírtam neki a fentieket.

 

A továbbiakról, ha lesz reakció, természetesen szintén beszámolok.

Az áruházban dolgozók magyar emberek, akik nagyrészt magyar embereket szolgálnak ki.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*