Már a Cserpes tej sem a régi. :(

feb - 24 2013 | By

Néhány éve, örömmel fedeztem fel, hogy a Cserpes Sajtműhely olyan tejet dobott a piacra, ami a gyerekkorom ízeit hozza vissza. Amikor még tejből készült a tej és nem tejporból.

Én is ihattam, nem okozott semmi kellemetlenséget.

No, ennek vége.

Néhány hónapja feltűnt, hogy a hűtőbe tett friss Cserpes tej flakon oldalán (elfektetve tároltam) erős kirakódás tapasztalható.

Ez a kirakódás egyértelműen tejpor. Nyúlós, zsíros.

Ha a lejáratig így hagyunk egy doboz tejet, akkor egészen durván szétválik a szárazanyag és a víz.

A flakon oldalára kirakódva megtaláljuk a tejport, a tejzsírt.

Felette pedig áttetsző kissé tejes fehér víz marad.

 

A mai nap volt a napja, hogy befejeztem a Cserpes tej vásárlását.

Kár érte. Amíg jó volt, nagyon szerettük.

5 thoughts on “Már a Cserpes tej sem a régi. :(

  1. Szakács Paul szerint:

    Tisztelt Török Úr!

    Sajnálattal olvasom blogjában azt a bejegyzést “Már a Cserpes tej sem a régi”
    Én is régóta fogyasztója vagyok a Cserpes termékeknek én sosem tapasztaltam az Ön által leírtakat. Ne értsen félre én nem kérdőjelezem meg azt ,hogy ez valóban így volt, miszerint tejpor lerakódást talált a tejben….
    Szeretném megkérdezni ,hogy tett e bejelentést a Cserpes cégnél a minőség biztosítási osztályon a tapasztalatairól? Ha igen, milyen visszajelzést kapott a cégtől? Mivel lehet ,hogy egyszeri esetről van szó, de ha nem és Önnek van igaza akkor is fontos ,hogy eljusson ez a minőségi probléma a Cserpes úrhoz, Ő az aki tud tenni ezzel kapcsolatban konkrét intézkedő lépéseket, mert a hírnevét kockáztatja amit 20 éve épített fel! Török úr, hangsúlyozom ez a levél nem az Ön kioktatása céljából íródott, ha tényleges minőség butításról van szó akkor nekünk mint fogyasztónak meg kell tennünk azt a lépést ,hogy ez az információ tényleg eljusson a cégvezetéshez és kezeljék ezt a problémát.Ha pedig tudatosan rontják a minőséget (nagy butaság lenne) akkor ez előbb -utóbb fel fog tűnni a vásárlóknak és elpártolnak a cégtől mint ahogy Ön is tette. Röviden a lépések: 1. megfigyelni a problémát (még nem levonni messzemenő dolgokat) 2. jelentést írni a cégnek hogy vizsgálják ki az esetet (Itt derül ki az igazi szándék ,hogy akarok e tenni igazán ezzel kapcsolatban valamit vagy nem) 3. elérni hogy,visszajelzést kapjon a cégtől (Cserpes sajtműhely) milyen intézkedéseket tettek ezzel kapcsolatban. 4. Megvizsgálni új időegységben ,hogy jelentkezik ez a probléma újra. (ha kijavították az jó mert kiderül ,hogy nem szándékos volt, ha nem akkor ismételt levél Cserpesnek 1.2. 3. 4. lépés) Ha ezután sem javul a helyzet 5. lépésként javaslom ennek blognak a megírását és eljuttatását a Cserpesnek. Ezeket a lépéseket én megteszem (javaslom ha igazán szívügyének érzi a problémát tegye meg Ön is!) Tegyünk együtt azért ,hogy mindig minőségi termékeket kapjunk a Cserpes sajtműhelytől. Ezzel segítsünk egy Magyar vállalkozót még jobb és jobb termékeket előállítani ,hogy igazán büszkék lehessünk arra ,hogy ez Magyar minőség és prosperáljon ez a kis ország végre…. Török úr, én ezt a levelemet és az Ön blog linkjét megoldási javaslattal eljuttatom Cserpes Úrnak is és visszajelzek önnek tapasztalataimról amennyiben érdekli ,hogy soha többet ne tapasztaljon ilyen problémát, és ismét érezze Ön is “gyermekkora ízeit” örömmel és nagy megelégedéssel. 🙂
    Maradok tisztelettel: Szakács Paul paulszakacs@gmail.com

    1. Torok Jozsef szerint:

      Tisztelt Szakács Úr!

      Nem értem félre hozzászólását. Sőt, örülök ha mást tapasztalt.
      Annak idején mi is nagy megelégedéssel fogyasztottuk a Cserpes tejeket.

      Igen elküldtem a sajtműhelynek is a tapasztaltakat, de nem reagáltak.

      Hiszek abban, hogy mindenki hibázhat. Abban is, hogy meg kell adni az esélyt a javításra.
      Abban is egyetértünk, hogy a problémák zöme kommunikációval rendezhető.
      Ez esetben ez nekem most nem sikerült.
      Mondanám, hogy Ön is írjon nekik, de így hogy nem tapasztalja a jelenséget, nem volna tisztességes.

      Ami a sajtműhelyt illeti, ezek után az információk után akár a termékhamisítás kérdése is felmerülhet.
      Felmerül továbbá, hogy a termék mennyi idő alatt jut el hozzám a fogyasztóhoz, és a forgalmazó megfelelően tárolja-e.
      Én partner vagyok abban, hogy utána járjanak a dolognak, ha van rá szándék.

      Üdvözlettel: Török József

  2. Szakács Paul szerint:

    Tisztelt Török Úr!

    Örülök ,hogy partner abban ,hogy utánajárjunk a dolognak,abszolút van rá szándék…Ahogy bejegyzésemben is jeleztem én is elküldtem ezt a problémát Cserpes sajtműhelynek, most várok pár napot a reagálásukra, attól teszem függővé a következő lépést…

    Üdvözlettel:

    Szakács Paul

  3. Péter szerint:

    Tisztelt Török Úr,

    mostanáig én is meg voltam elégedve a tej minőségével, de tapasztalok én is “furcsaságokat”.

    Nemrégiben a műanyag flakon falán belülről találtam barnás lerakódást. Ez ügyben írtam a minőségbiztosítás képviselőjének és mellékeltem fotót is a palackról, de másfél hete semmilyen választ nem kaptam. A levélre rámásoltam az üzemvezetőt is. Kitartóan várok, utána nem tudom, hová fordulhatnék.

    Péter

  4. Márta szerint:

    Tisztelt Török Úr!

    Igaz,sajnos igaz a hír.A cserpes már(kisbetű szándékos,mint Nemecsek-nél) nem az a minőség,amit elvárunk.A tejpor is igaz.Olyan magyar gazdáktól tudom,akik még igazi tejet,és abból készült termékeket készítenek.(egyre kevesebben vannak,mert a cserpes félék gazdagszanak,a “kicsik” pedig nem tudják a versenyt tartani,előbb-utóbb tönkre mennek).
    A közeljövőben tartunk egy cserpes és valódi tej(illetve mindkettőből készült joghurt, és stb.) összehasonlító vizsgálatot,már mint csak úgy a magunk egyszerű módján,hogy ugyanazon a napon szállított termékeket egymás mellé helyezve napokon keresztül figyeljük a változásokat.Tudom,hogy mit kell tapasztalni a “valódi” tejnél,és mi mutatja a hozzáadott esetleges okosságokat.
    Magyar gazdák,kiváló termékeit áruljuk az üzletünkben és ha meg tudjuk valahogy oldani a logisztikát (hűtős szállítás 100 km-ről),akkor lesz igazi boci és kecsketej,juh,kecske és tehén tejből készült sajtok,körözött,joghurtok is.
    Néhány éve “laktóz” érzékeny vagyok,legalábbis ezt gondoltam.Bármelyik bolti vagy cserpes tej fogyasztása ,kritikus számomra.Tegnap az Apajpusztai MOGY-on találkoztam egy gazdával,aki megkínált tejjel és heves tiltakozásomra sokat sejtetően csak mosolygott.Azt mondta igyak néhány kortyot ebből a nyers tejből és meglátjuk….40 perc múlva még beszélgettünk,nem kellett mobil toalett után nézelődnöm.Azt mondta ,gondolkozzak el ezen.Pest felé vezetve éjjel azon töprengtem,hányan vagyunk becsapva és száműzzük a tejet egy életre-méltatlanul.Lehetséges ,hogy nem a laktóz a bűnös,hanem az az eljárás,amit a tejjel művelnek,miközben eltűnnek azok a hasznos baktériumok,amik a laktóz bontásához szükségesek lennének?Akinek picit gyengébb a “rendszere”,mert már az antibiotikumok,vagy más gyógyszerek tönkretették,annak talán fokozatosan ,apró lépésekkel visszalehetne építeni a flóráját ezekkel a valódi tejes termékekkel.
    Remélem még időben tudunk lépni,és találni olyan tudatos fogyasztókat,akik miatt érdemes fenntartani ezeknek a gazdáknak a termelést.(akivel én beszéltem,azt mondja már lassan abba kéne hagyni,mert a kukorica termelés sokkal több hasznot hoz,és a konkurencia tejesek előbb utóbb teljesen tönkreteszik őket).
    Szóval,ezért iszunk tejporos,vagy még annál is rosszabb minőségű tejeket.Már aki…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*